JPCR - Your coach for innovation

Traditionele offline kwalitatieve onderzoeken (B2C en B2B)

scrolling
Ga terug naar diensten

De methodes :

  • Groepsdiscussies
  • Mini-groepen (groepen van 2, 3 of 4 personen)
  • Individuele diepte interviews
  • « Etnografische » interviews bij consumenten thuis
  • Shopper Interviews (met bezoek in de winkel)
  • Reconnect with the consumer/shopper (Consumer Day, Shopper Day…)

Onze filosofie :

  • Het belang van een gedetailleerde briefing teneinde de business issues goed te begrijpen
  • De kracht van een goede voorafgaande voorbereiding van het onderzoek met de interne teams om het nut en de rijkdom van het onderzoek evenals de haalbaarheid van de resultaten te optimaliseren
  • Benadering « op maat » om aan de vooropgestelde doelstellingen te beantwoorden
  • Benadering « sequential recycling » : de conclusies van de eerste groepen/interviews kapitaliseren en « stimuli » tijdens het onderzoek optimiseren/heroriënteren indien nodig teneinde zoveel mogelijk de haalbaarheid van de resultaten te garanderen
  • Nauwe samenwerking met de klanten tijdens het onderzoek (belangrijk dat ze ook op het terrein komen, regelmatig feedback geven aan de klant tijdens het terreinwerk …)
  • « Reconnect » benaderingen om de realiteit te delen met consumenten/shoppers, interne teams te inspireren, ze helpen om afstand te nemen …
  • Moderatie en analyse door een « senior » team van A tot Z bij het project betrokken
  • Rapport « op maat » met conclusies en haalbare aanbevelingen